پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228935
انتقاد وزير کشور از پخش سخنان بي پرده زمين شناسان در زلزله تهران
تاریخ انتشار : 1396/10/03 09:58:46
نمایش : 1524
وزير کشور درباره حواشي زلزله تهران گفت: کارشناسان زمين شناسي در مصاحبه هايشان مصلحت و سياست اجتماعي کشور را درنظر نمي گرفتند و بي پرده صحبت مي کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از صدا  و سيما، عبدالرضا رحماني فضلي در استوديوي نگاه يک شبکه يک سيما افزود: اولين نگراني هايي که پس از وقوع يک زمين لرزه پديدار مي شود ترکيدن لوله هاي گاز و شعله ور شدن آنها و برق گرفتگي است که در زلزله هاي اخير کرمانشاه، کرمان و تهران دغدغه خاطر ما شده بود.

او ادامه داد: با کنترل و مديريت موارد فوق الذکر در زمين لرزه هاي اخير توانستيم دامنه حادثه را کنترل و مهار کنيم.

رحماني فضلي با اشاره به ابعاد وسيع زمين لرزه کرمانشاه گفت: با وجود اينکه هفت شهر با حدود ۱۹۰۰ روستا آسيب جدي ديده بودند، نهاد هايي همچون ارتش، سپاه، هلال احمر و مديريت بحران کمتر از ۳۰ دقيقه پس از وقوع حادثه در حالت آماده باش درآمدند و صبح روز بعد از اولين زمين لرزه، حدود ۵۴ هواپيما براي امدادرساني از سوي سازمان هواپيمايي کشور در فرودگاه آماده بودند.

او افزود: با همه اقدامات امدادرساني که براي زلزله کرمانشاه صورت گرفت ظرف پنج ساعت نخست حضور نيروهاي امدادي حوالي ظهر حدود ۲۷۰۰ گمشده از زير آوار بيرون آورده شد که اين حجم از اقدام در ابعاد وسيع حادثه، عملکرد بسيار چشمگيري محسوب مي شود.

رحماني فضلي ادامه داد: در حادثه کرمانشاه ۳۶ بالگرد براي اعزام مصدومين به شهرهاي اطراف در حال تردد هوايي بودند. اعزام ۹۰ هزار تخته چادر تا پايان روز اول امدادرساني از ديگر اقدامات صورت گرفته براي حادثه زمين لرزه کرمانشاه بود.

وزير کشور حجم چادرهاي توزيع شده در کرمانشاه را سه برابر نياز برآورد شده آن منطقه اعلام کرد و تصريح کرد: وجود مديريت واحد و هماهنگي دقيق ميان دستگاه هاو نهادهاي ياري رسان در کرمانشاه از ديگر موارد قابل ملاحظه است و عده اي نمي توانند بگويند چرا سپاه در شهرهاي اصلي استان کرمانشاه حضور نداشته است زيرا بر اساس تقسيم وظايف امدادرساني، ارتش در شهرها و سپاه در روستاها استقرار داشت.

او با اشاره به اينکه بزرگترين مشکل فعلي مردم حادثه ديده کرمانشاه، اسکان موقت است افزود: پيش بيني شده بين ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد اسکان موقت يا کانکس بايد در محل استقرار يابد، طبق توافق انجام شده با دستگاه هاي متولي قرار است ظرف ۴۵ روز پس از وقوع زلزله،کانکس هاي مورد نياز تحويل داده شود.

رحماني فضلي گفت: در حال حاضر با گذشت ۲۵ روز از وقوع حادثه،روزانه ۴۰۰ کانکس تحويل داده شده، ما حتي براي دام هاي مردم حادثه ديده هم برنامه هاي جامعي را درنظر گرفته و بودجه لازم را تخصيص داده ايم.

وزير کشور گفت: در حال حاضر مشکل کلي در بحث آب، برق و گاز نداريم اما ممکن است برخي مناطق به علت نبود تير برق و يا ترکيدگي لوله هاي آب هنوز از آب و برق برخوردار نباشند در مورد نوسازي منازل هم هنوز مدت معين دقيقي از سوي پيمانکاران به ما اعلام نشده است اما قطعاً ظرف مدت يکسال آينده مشکل بازسازي و نوسازي منازل حادثه ديدگان هم خواهد شد.

او در مورد زلزله هفته گذشته تهران هم گفت: حضور صدا و سيما به عنوان ادستگاه اطلاع رسان، بسيار به موقع بود اما در پخش برخي مصاحبه هاي زنده کمي غيرحرفه اي عمل کرد چون کارشناسان زمين شناسي در مصاحبه هايشان مصلحت و سياست اجتماعي کشور را درنظر نمي گرفتند و بي پرده صحبت مي کردند از سوي ديگر عموم مردم هم نمي فهمند که فعال شدن گسل هاي تهران چه معني مي دهد در اينجا بهتر بود صدا و سيما نگاه حرفه اي تري به گزارش هايش مي داشت.

وزير کشور گفت: ۷۰۰ نوع مواد مخدر صنعتي در کشور وجود دارد.

عبدالرضا رحماني فضلي در برنامه زنده نگاه يک شبکه يک سيما با بيان اينکه ظرفيت درمان معتادان متجاهر­در تهران در ابتداي دولت يازدهم زير ۵۰۰ نفر بود افزود: اکنون شش هزار و معتاد متهاجر تحت درمان هستند و ظرفيت نگهداري و درمان ۱۲ هزار معتاد متهاجر را در تهران داريم.

وي گفت: تصميم گرفته ايم همه معتادان متهاجر را جمع آوري کنيم.

رحماني فضلي با بيان اينکه سالي ۱۵ درصد کشف مواد مخدر افزايش مي يابد افزود: در سال ۹۴ در مقايسه با سال ۹۰ تعداد معتادان يک ميليون نفر کاهش يافته است.

وزير کشور گفت: با همکاري صدا و سيما ۶۰ هزار برنامه در استان ها درباره مسئله اعتياد، پخش شده و آموزش و پرورش براي نخستين بار اين مسئله را در کتاب هاي درسي آورده است.

رحماني فضلي افزود: در حالي که ميزان شيوع اعتياد در جهان ۵،۶ دهم درصد است اما اين ميزان در کشور ما بسيار کمتر است.

وي گفت: امسال ۹ هزار تن مواد مخدر در افغانستان توليد شده است که از ابتداي دولت يازدهم دو هزار و ۲۰۰ عمليات ضد مواد مخدر انجام و بيش از ۵۰۰ تن از اين مواد کشف شده است.

وزير کشور افزود: در دنيا گردش مالي مواد مخدر، ۵۰ تا ۶۰ ميليارد دلار است.

وي گفت: از زمان روي کار آمدن من ۸۰ درصد مصرف شيشه در کشور کاهش يافته است و مصرف اين ماده مخدر از رتبه دو به رتبه چهار کاهش يافته است.

رحماني فضلي افزود: دو هزار و ۷۰۰ آزمايشگاه توليد مواد مخدر صنعتي را منهدم کرده ايم.

وي گفت: سالانه ۷۰۰ هزار معتاد را درمان مي کنيم اما پس از بازگشت اين افراد به جامعه فقط ۲۰ درصد آنها پاک مي مانند زيرا فرهنگ جامعه و خانواده ها اين افراد را نمي پذيرد.

رحماني فضلي با بيان اينکه يک ميليون و ۵۰۰ هزار معتاد داريم افزود: راهبرد اصلي ما در برخورد با اعتياد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر است.

وي گفت: صدا و سيما در حد اعلا در استان ها در اين زمينه با ما همکاري مي کند و با دو هزار سازمان مردم نهاد نيز در مقابله با اعتياد کار مي کند.

وزير کشور درباره برنامه هاي وزارت کشور براي مقابله با زلزله و حوادث طبيعي در کشور نيز افزود: تلاش مي کنيم همه مناطق زلزله خيز کشور شناسنامه دار و سالي ۱۰ درصد از روستاها به چادر و بسته هاي امدادي تجهيز شوند.

رحماني فضلي گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده در پنج سال آينده ۵۰ درصد از روستاهاي کشور به ميزان کافي براي شرايط اضطراري، چادر و بسته هاي امدادي در اختيار خواهند داشت.

وي افزود: به دليل تصميمات نادرست در دهه هاي گذشته مهاجرت هاي بسياري به کلانشهرها انجام شده است و بايد براي اين افراد که در حاشيه شهرها و بافت هاي فرسوده زندگي مي کنند خانه ساخت.

وزير کشور گفت: همه ما وارث بافت هاي فرسوده و مناطق حاشيه شهرها هستيم و بايد با مطالبه گري، مشکلات اين مناطق را حل کنيم.

وي افزود: مديريت بحران شهر تهران بر عهده شهرداري اين شهر است اما اگر زلزله اي بيش از شش و نيم ريشتر در تهران اتفاق بيفتد همه کشور بايد وارد عمل شوند.

وزير کشور گفت: ۲۰ استان مسئول شرايط ويژه در تهران شده اند که در زمان حادثه، هر استان در يک منطقه تهران فعال خواهد شد.

وي افزود: در گذشته حدود ۱۶۰ سوله با امکانات اوليه براي شرايط خاص در تهران ساخته شد اما اکنون در نزديکي حرم حضرت امام (ره) ۱۵ هکتار زمين براي ساخت انبارهاي بزرگ تجهيزات استان ها براي شرايط خاص شهر تهران در نظر گرفته شده است و اين انبارها در حال ساخت است.

وزير کشور با بيان اينکه کميته اطلاع رساني ما و مسئول آموزش هاي همگاني، صدا و سيماست گفت: صلاح نبود پس از زلزله اخير تهران خيابان ها شلوغ نشان داده شود زيرا اين مسئله استرس شهروندان را افزايش داد تا آنهايي که در خانه نيز بودند وارد خيابان ها شوند.

وي افزود: بايد خيابان هاي خلوت نشان داده مي شد تا مردم آرام شوند.

رحماني فضلي اضافه کرد: مرکز ملي بحران که بتواند تسلط مستقيم و جامع بر مناطق بحران خيز کشور داشته باشد در حال ساخت است.

وي گفت: اين مرکز با استفاده از تجربه و مشاوره کشورهاي روسيه، آذربايجان و چين و مطالعات کارشناسان کشورمان ساخته مي شود.

وزير کشور افزود: اکنون وقوع زلزله شش ريشتري در کشور با خرابي هاي معناداري روبرو نخواهد شد در حالي که در گذشته زلزله چهار و نيم ريشتري نيز خرابي هاي زيادي داشت.

وي گفت: تاکنون امکان پيش بيني وقوع زلزله وجود ندارد اما دستگاه هاي زلزله سنج در مناطق مختلف کشور نصب است و هر لحظه لرزش ها را اندازه گيري مي کند.

رحماني فضلي درباره منشور حقوق شهروندي و وضع حقوق شهروندي نيز افزود: اين منشور موضوعي اعتقادي و قانوني است و مسئولان بايد پاسخ سؤال مردم را بدهند.

وي گفت: تأمين امنيت انتظامي و عمومي در جامعه از وظايف وزارت کشور در منشور حقوق شهروندي است.

وزير کشور افزود: اکنون در حوزه امنيت داخلي با تلاش همه مسئولان از ضريب بالايي برخورداريم.

وي گفت: بزرگترين حق مردم مشارکت در حق سرنوشت خودشان است و در چهار سال گذشته يک حزب پشت در وزارت کشور براي مجوز نمانده است.

رحماني فضلي افزود: خانه احزاب که در گذشته فعاليتي نداشت اکنون فعال است و در ۳۴۰ شهر شاخه هاي احزاب تشکيل شده اند.

وزير کشور گفت: در اين مدت روزنامه اي بسته و هيچ سخنراني اي بجز شيراز و لرستان با مشکل، روبرو نشده است.

وي افزود: در ۱۶ آذر امسال در چهار روز هزار سخنراني بدون حتي يک مورد درگيري برگزار شد.

وزير کشور گفت: سال گذشته تعداد سخنراني هاي روز ۱۶ آذر ۵۰۰ سخنراني بود.

وي افزود: چهار انتخابات را در دو مقطع با بالاترين مشارکت و سالم ترين روند و امنيت کامل برگزار کرده ايم.

رحماني فضلي گفت: سازمان هاي مردم نهاد سه برابر شده اند و اکنون دو هزار و ۳۴۰ دهيار خانم داريم.

وي افزود: در هر شهري که غالب جمعيت آن اهل تسنن هستند بيشتر مسئولان آن شهر نيز از اهل تسنن انتخاب شده اند.

وزير کشور گفت: حق مردم بر ما اين است که آنان از نظر اجتماعي، امنيت داشته باشند.

وي افزود: در اين دولت مطالعه جامع و کاملي بوسيله دستگاه هاي اجرايي و استادان دانشگاه درباره امنيت اجتماعي انجام شد.

رحماني فضلي گفت: تاکنون در اين زمينه پنج جلسه با رهبر معظم انقلاب داشته ايم و سازمان کار براي اين موضوع نوشته و آيين نامه هاي آن تصويب و اولويت ها مشخص و تقسيم کار انجام شده است.

وي درباره تأمين بودجه موضوع امنيت اجتماعي نيز افزود: بودجه مهم نيست بلکه اراده مهم است و اگر اراده باشد بودجه نيز تمام مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html